Olajkeresés szabványok szerint

ACEA nemzetközi szabványok

ACEA „Ax/Bx” hagyományos, normál hamutartalmú motorolajok benzines (A) és dízel (B) üzemű személy- és kis-haszongépjárművekhez:

ACEA A1/B1: Ez az olajspecifikáció az alacsony belső súrlódású motorolajokra vonatkozik, amelyek HTHS viszkozitása a 2,6-3,5 mPas közötti értéktartományba tartozik. Alkalmazható személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek benzin- és dízelmotorjaihoz. Az A1/B1 specifikációjú motorolajok bizonyos motortípusokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi ajánlásokat be kell tartani.

ACEA A3/B3: Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű benzin/dízelmotorokhoz, akár hosszú csereperiódusra is, amennyiben ezt a gépkönyvi előírások lehetővé teszik.

ACEA A3/B4: Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű benzin- és közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz, alkalmazható azokban a motorokban is, amelyekre a B3 előírás vonatkozik.

ACEA A5/B5: Viszkozitásstabil motorolajok hosszú olajcsereperiódusra, nagy teljesítményű benzin- és dízelmotorokhoz (személygépkocsi+könnyű haszongépjárművek). Az ilyen motorolajokat alacsony belső súrlódás jellemzi, a HTHS viszkozitás a 2,9-3,5 mPas értéktartományban fekszik. Az A5/B5 motorolajok bizonyos motorokhoz nem alkalmazhatók, ezekben az esetekben a gépkönyvi előírásokat be kell tartani.

API nemzetközi szabványok

Az API (American Petroleum Institute – Amerikai Kőolajipari Intézet) specifikációkhoz tartozó teljesítményszintek meghatározása eltérő laboratóriumi és fékpadi vizsgálatokon alapul. Benzinüzemű motorokra „S” kategória (spark ignition – szikragyújtású) vonatkozik, a dízel követelményeket tartalmazó „C” kategória (compression ignition ”“ kompressziós gyújtású) pedig inkább a haszongépjárművek kenési igényeit taglalja, mivel Észak-Amerikában még mindig nagyon alacsony a dízel személyautók részaránya. Az API Cx kategória olajminősítő tesztjei között haszongépjármű fékpadi motorok szerepelnek, amelyek működési jellemzői nem felelnek meg a nagyobb fordulatszámú és fajlagos teljesítményű személygépkocsi motorokénak.

Az API GL-x (gear lubricants) osztályok a hajtóműolajokat tartalmazza.

API SN:
2010 októberében kerül bevezetésre. Alapvetően az ILSAC GF-5 műszaki követelményeit veszi át, de a minősíthető SAE viszkozitás osztályok köre szélesebb, tartalmazza a 10W-XX osztályokat is. Az API SN minősítésű motorolajokat 85% bioetanolt tartalmazó E85 üzemanyag használata mellett is tesztelik. Csökken a katalizátormérgező foszfor- és kéntartalom, a hangsúly a SAE 0W-20, 5W-20 viszkozitás osztályokon van. A szigorú vizsgálati határértékek miatt az iszapképződésnek jobban ellenálló hidrokrakkolt alapolajok és a belső motortisztaságot elősegítő korszerű hamumentes antioxidáns, detergens-diszpergens és súrlódásmódosító adalékok kerülnek előtérbe.

API SM:
Bevezetve 2004. novemberében. Minden jelenleg használatban lévő gépjárműmotorhoz. Az SM olajok fokozott öregedésállósággal, jobb lerakódás elleni védelemmel, jobb kopásvédő képességgel és kedvezőbb hidegtulajdonságokkal rendelkeznek, mint az eddigi teljesítményszintűek. Néhány SM kategóriájú motorolaj megfelel az ILSAC GF-4 specifikációnak és/vagy energiatakarékos (EC) olajnak minősíthető. Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi teljesítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében.

API SL:
2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket.

API SJ:
1996-ban életbe lépett, jelenleg érvényben lévő amerikai benzines teljesítményszint. Jelentős magas hőmérsékletű lerakódás csökkenés, alacsonyabb kéntartalom és illékonyság, illetve növelt üzemanyag-takarékosság jellemzi.

API SH:
1994-től érvényes, az API SG jóváhagyatási folyamatának szigorításán alapuló kategória.

API (SG):
1989-ben bevezetett katalizátorbarát, ólommentes benzinüzemhez alkalmas teljesítménykategória.

Hajtóműolajok nemzetközi API teljesítményszintjei

(GL=gear lubricants)

API GL-4:
Első sorban személyautók és kis-haszonjárművek differenciálművel egybeépített sebességváltóihoz előírt teljesítményszint, jellemzően elsőkerék hajtáshoz. Szinkronizált sebességváltók, és mérsékelt fordulatszámú és terhelésű spirális fogazatú vagy hipoid hajtásokhoz széles körben használt nemzetközi szabványa. API GL-3 szabvány megszűnt, teljes mértékben helyettesíthető az API GL-4 teljesítményszintű kenőanyaggal. Ne használjunk ilyen kenőanyagot, ahol API GL-5 vagy API GL-5 LS van előírva.

API GL-5:
Haszonjárművek és nagy teljesítményű személygépkocsik magas fordulatszámú és magas terhelésű sebességváltóihoz, tengelyhajtásaihoz, differenciálműveihez. API GL-4 előírásakor ne válasszon olyan hajtóműolajat, amelyik csak az API GL-5 teljesítményszinttel rendelkezik.

API GL-5 LS:
Összkerék hajtású járművek önzáró differenciálműveinek, illetve nagy teljesítményű személyautók sperr differenciálműveinek akadozó csúszást (limited slip) meggátoló speciális, EP adalékolt hajtóműolaja.

BMW gyártói jóváhagyások

BMW LL-17 FE:
Ehhez a specifikációhoz – általában ACEA C5-nek megfelelő – csökkentett hamutartalmú adalékok (mid SAPS), és 0W-20 viszkozitású motorolaj szükséges. Az ezen előírásoknak megfelelő teljesen szintetikus olajokat általában a legújabb benzin- és dízelüzemű BMW-khez ajánlják. Az alapolaj jellemzően a IV. csoportból származik (PAO=polialfaolefinek). Az N20, B38, B46, B48 és B58 motoroknál a BMW LL-14 specifikációját váltja fel.

BMW LL-14+:
API SN, ACEA A1/B1 teljesítményszintű olajok, SAE 0W-20 viszkozitással. Speciális motorolaj csak a következő benzinmotorokhoz: N20, Bx8 a 2014-es modellévtől. Dízelmotorokhoz nem engedélyezett. A BMW LL-14 olajok sokkal alacsonyabb súrlódási szinttel bírnak, mint az összes többi BMW olaj. A HTHS besorolása 2,6 cP, ami miatt ez nem alkalmas nagy teljesítményű motorokhoz.

BMW LL-12 FE:

A BMW LL-04 előíráshoz képest egy csökkentett HTHS viszkozitású (5W-20, 0W-30, 5W-30) motorolaj szabvány, kizárólag 2013. után gyártott (lényegében a Nx7K1, Nx7U1 és Nx7O1 motorkódú) dízel valamint benzines erőforrásokhoz. A BMW M GmbH motorok közül csak a S55 és S63-hoz megengedett a használata. Több turbóval szerelt modellekhez nem alkalmas.

BMW LL-04:
Teljesen szintetikus, hosszú csereperiódusú olaj. A szabványnak megfelelő olaj viszkozitása 0W30, 0W40, 5W30 vagy 5W40 lehet. Jellemzően követelmény a dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelt BMW-khez. Használható ott is, ahol BMW Longlife-98 vagy BMW Longlife-01 az előírás.

BMW LL-01:
Teljesen szintetikus, hosszú csereperiódusú olaj. Szintén megfelel az ACEA A3/B3, az API SJ/CD EC-II előírásainak. Általában a 2002 modellévtől gyártott BMW gépkocsikhoz ajánlott. Használható ott is, ahol BMW Longlife-98 az előírás.

BMW Service Oil 98:
A BMW által jóváhagyott, különleges, hosszú csereperiódusú motorolaj. Szintén megfelel az ACEA A3/B3, API SJ/CD, EC 5W40 előírásoknak. Elsősorban a 2002 modellévnél korábban gyártott
BMW-khez ajánlott.

Fiat gyártói előírások

Fiat 9.55535-D2: 
Szintetikus bázisú motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) dízel üzemű erőforrásaihoz. Csereperiódus: 20.000 km JTD motoroknál, 2001 előtti szívó és turbódízel motoroknál 10.000 km.

Fiat 9.55535-DS1: 
Csökkentett hamutartalmú és üzemanyag-takarékos motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia Euro 6 normát teljesítő dízel motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel (DPF) teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C2 szabványnak is megfelel. 0W-30 viszkozitásának köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt extrém alacsony hőmérsékleti körülmények mellett is.

Fiat 9.55535-DSX: 
Nagyon alacsony viszkozitású (0W-20), üzemanyag-takarékos, közepes hamutartalmú adalékokat (mid SAPS) tartalmazó  motorolaj szabvány Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) dízel erőforrásaihoz. Teljesíti az ACEA C2 szint elvárásait.

Fiat 9.55535-G1: Üzemanyag-takarékos, szintetikus bázisú motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) benzines erőforrásaihoz. Teljesíti az ACAE A1/A5 szint elvárásait.

Fiat 9.55535-G2: 
Hosszú csereperiódusú (20.000 km), szintetikus bázisú motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) benzines erőforrásaihoz.

Fiat 9.55535-GS1: 
Csökkentett hamutartalmú és üzemanyag-takarékos motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia Euro 6 normát teljesítő benzines motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel (TCW) teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C2 szabványnak is megfelel. 0W-30 viszkozitásának köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt extrém alacsony hőmérsékleti körülmények mellett is.

Fiat 9.55535-H2: 
Nagy teljesítményű, hosszú csereperiódusú (20.000 km) motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) JTS benzines erőforrásaihoz. Magas hőmérsékleten is megtartja a magas viszkozitását, így használatával mérsékelt olajfogyasztás érhető el. 5W40-es viszkozitásának köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt. ACEA A3/B3 és API SM szabványoknak is megfelel.

Fiat 9.55535-H3:
Sportos benzinmotorok 10W60-as magas viszkozitású motorolaja, alkalmazható ott ahol a Fiat 9.55535-H2 van előírva.

Fiat 9.55535-M2: 
Hosszú csereperiódusú (30.000 km / 2év) motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) benzines erőforrásaihoz. 5W40-es viszkozitásnak köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt.

Fiat 9.55535-N2: 
Hosszú csereperiódusú (30.000 km / 2év) motorolaj, amely részecskeszűrő nélküli JTD dízel motorokhoz ajánlott. 5W40-es viszkozitásnak köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt. ACEA A3/B4 szabványnak is megfelel.

Fiat 9.55535-S1: 
Csökkentett hamutartalmú és üzemanyag-takarékos motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia benzines és dízel motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C2 szabványnak is megfelel.

Fiat 9.55535-S2
Csökkentett hamutartalmú motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia benzines és dízel motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C3, API SM és MB 229.51 szabványnak is megfelel.

Fiat 9.55535-T2: 
Csökkentett hamutartalmú, magas TBN számú motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia gázüzemű (CNG, LPG) motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel (TWC) teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus érhető el.

Fiat 9.55535-Z2: Normál hamutartalmú motorolajok legmagasabb szintű elvárását testesíti meg ez a Fiat szabvány. Hosszú csereperiódusú (30.000 km / 2év) motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) (dupla) turbós benzines és dízel erőforrásaihoz. 5W40-es viszkozitásnak köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt. Magas hőtűrő kapacitás miatt a turbók élettartama nem csökken.

Ford gyártói jóváhagyások

Ford WSS-M2C950-A:
2015-ös modellévben bemutatott Ford Mondeotól megjelenő dízel modellek (1,5L, 1,6L, 2,0L) követelményeinek megfelelő SAE 0W-30-as motorolaj. A teljesítményszint eléréséhez közepes kén, foszfor és olajhamu tartalmú (mid SAPS) adalékokat tartalmaz, valamint az ACEA C2 minősítésen alapszik, teljes mértékben megfelel az új kipufogógáz utókezelő rendszernek. A kedvező károsanyag kibocsájtási értékek mellett, a WSS-M2C913-D jóváhagyású olajokkal összehasonlítva – az európai mérési ciklus (NEDC) szerint – akár 0,6 %-os üzemanyag-megtakarítás is elérhető.
Ez a motorolaj specifikáció a korábbi jóváhagyások előírása esetén NEM használható, tehát visszafelé nem kompatibilis, csak a Ford Duratorq DI TC (1,5L és 1,6L) és Duratorq DI (DW10F 2,0L) modellekhez alkalmazható.

Ford WSS-M2C948-B:
Kiemelten üzemanyag-takarékos, 5W20-as viszkozitású motorolajok, amelyet a Ford 1.0 EcoBoost motorjaihoz fejlesztettek ki. Max. 20ekm/12 hónapos csereperiódussal használható. A szabvány követelményei jelentős átfedést mutatnak az ACEA C2 szabvány követelményeivel. A Ford ennek a szabványnak megfelelő olaj használatát írja elő számos Fiesta, Focus, C-Max és Grand C-max típusok 1.25 16V, 1.4 16V, 1.6 Ti 16V és EcoBoost modell motorjához.

Ford WSS-M2C946-A:
5W-30 motorolaj ILSAC GF-5 nemzetközi szabványra épülő Ford gyártói előírás modern benzines Fordokhoz, a korábbi Ford WSS-M2C929-A szabványt váltja.

Ford WSS-M2C945-A
5W-20 motorolaj ILSAC GF-5 nemzetközi szabványra épülő Ford gyártói előírás modern benzines Fordokhoz, a korábbi Ford WSS-M2C930-A szabványt váltja.

Ford WSS-M2C937-A:
A jóváhagyás a 2007-es modellévben bemutatott Focus RS motor követelményei szerint, az ACEA A3/B4 minősítés alapján került összeállításra. 0W-40-es viszkozitású motorolaj más Ford modellekhez nem alkalmazható.

Ford WSS-M2C934-B:
Alacsony hamutartalmú, 5W30-as viszkozitású olajok teljesítik ennek a szabványnak a követelményeit. Ezek az olajok bizonyos Land Roverekhez és Jaguárokhoz használhatók.

Ford WSS-M2C917-A:
Az ACEA C3 minősítésen alapuló, 5W-40-es viszkozitási osztályú jóváhagyás a 2008-as modellévben megjelent Ford Ka valamint a VW 1.9 PDTDI motorokkal gyártott előző generációs Ford Galaxy modellek speciális követelményeinek felel meg. A Volkswagen a VW 505.01 specifikációt írja elő ugyanezekre a motorokra a saját modelljeiben.

Ford WSS-M2C913-D:
Ennek a 2012-ben bevezetett szabványnak megfelelő olajok ajánlottak minden dízel üzemű Ford motorjához, kivéve a 2009 előtt gyártott Ford Ka TDCi és a 2000 és 2006 között gyártott Ford Galaxy 1.9 TDi motorjaihoz (M2C917-A). Kifejezetten ajánlottak azokhoz a dízel motorokhoz, ahol eddig M2C913-B vagy M2C913-C minőségű olaj volt az előírás. A 2012-től gyártott 2.2 Duratorq motorral gyártott Ford Transit gépkocsikhoz kötelezően előírt szabvány. A szabványnak megfelelő olajok teljesítik a hosszú csereperiódusra vonatkozó követelményeket, valamint használhatók biodízellel vagy magas kéntartalmú üzemanyaggal működtetett motorokhoz is.

Ford WSS-M2C913-C
A Ford M2C913-B szabvány 2008-ban bevezetett utóda. Ajánlott mindazon Ford gépkocsikhoz, ahol ez vagy a Ford M2C913-B szabványnak megfelelő olaj az előírás. A szabványnak megfelelő olajok teljesíti az ILSAC GF-4 követelményeit is. Teljesen visszafelé kompatibilis a Ford M2C913-B szabvánnyal. Nagyobb üzemanyag-takarékosságot és jobb biodízel kompatibilitást biztosít.

Ford WSS-M2C913-B:
5W30-as viszkozitású, ILSAC GF-3, ACEA A1-98 és ACEA B1-98 szabványoknak is megfelelő olajat megkövetelő szabvány. A felsoroltakon túl az olajnak további, a Ford által meghatározott követelményeknek is meg kell felelnie.

General Motors gyártói jóváhagyások

GM dexos1 Gen 2:
A második generációs dexos1 a General Motors legújabb motorolaj-specifikációja a benzinmotorok számára. Kifejezetten – az iparági előírásokban (API és ACEA) szereplő – legnehezebb tesztek kombinációjából állították elő, legfőképpen az üzemanyag-takarékosságot szem előtt tartva. Ezt a specifikáció leginkább a 2015-ös modellévtől javasoljuk. Többféle viszkozitás is megtalálható (0W-20, 5W-20, 5W-30).

GM dexos2:
A szabvány az ACEA C3 elvárásaira épül. Az előírásnak megfelelő olajok csökkentett hamutartalmúak, elsősorban a részecskeszűrővel felszerelt modellek esetében fontos. Az ACEA C3 szabvány követelményein túlmenően a szabvány az ILSAC GF-4 lerakódási tesztjének, valamint alacsony hőmérsékleti iszapképződési tesztjének előírásait is tartalmazza. Az ACEA és az ILSAC szabványokból átvett követelményeken kívül a specifikáció tartalmaz néhány saját GM előírást is, például az olajelválásra és a levegő-elválásra vonatkozóan. A GM dexos2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal egyaránt, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabányoknak megfelelő olajok vannak előírva.

GM-LL A-025/B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezeket a jóváhagyásokat, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok (A-025) és dízelmotorok (B-025) esetében is hosszú csereperiódus (Long Life) mellett. A dízeles tesztnek (B-025) több olaj felel meg, mint a benzinesnek (A-025). A GM-LL-B-025 szabványú olaj nem használható ott, ahol GM-LL-A-025 az előírás és fordítva.

Mercedes gyártói jóváhagyások

Mercedes hivatalos oldalán ellenőrizheti, hogy melyik motor- illetve hajtóműolaj rendelkezik az adott Mercedes szabvánnyal.

Mercedes személygépjármű motorolajok

MB 229.71:
Az MB229.71 az ACEA C5 teljesítményszint alapjaira épül, amely jelenleg a leggyorsabban növekvő motorolaj-kategória az európai kenőanyagok piacán. Üzemanyag-takarékos, a 0W-20 viszkozitási osztályba tartozik és közepes hamutartalmú (mid SAPS) adalékokat tartalmaz. Az MB229.71 motorolajok kötelezőek a Mercedes OM654 turbófeltöltésű dízelmotorokhoz és a hibridekben alkalmazott M256 vagy az M264 benzinmotorokhoz. Visszafelé nem kompatibilis, 2016. előtti erőforrásokhoz nem alkalmas.

MB 229.61:
Alacsony hamutartalmú (low SAPS) adalékokat tartalmazó motorolaj Mercedes M176 benzines erőforráshoz (BR222 és BR217, BR256, BR264) és részecskeszűrővel (DPF) ellátott dízelmotorokhoz (OM654, OM656). 

MB 229.52:
A 229.51-es szabvány üzemanyag-takarékosabb verziója, valamint a oxidációs besűrűsödéssel szemben is magasabb követelményeket támaszt. Hosszú csereperiódusú, az Assyst rendszerrel és részecskeszűrővel felszerelt Euro-5 és korábbi emissziós normát teljesítő Mercedes személygépkocsikhoz előírt, csökkentett hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya.

MB 229.51:
Hosszú csereperiódusú, az Assyst rendszerrel és részecskeszűrővel felszerelt Euro-5 és korábbi emissziós normát teljesítő Mercedes személygépkocsikhoz előírt, csökkentett hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya.

MB 229.31:
Elsősorban a részecskeszűrővel felszerelt dízelmotorokhoz alkalmazható csökkentett hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya, normál olajcsere-periódus mellett.

MB 229.5:
Rugalmas csereperiódusú, energiatakarékos, amelyek a 229.3 minőséggel összehasonlítva (az Assyst rendszerrel felszerelt személygépkocsiknál) hosszabb olajcsere intervallumot és min. 1.8%-kal kedvezőbb üzemanyagfogyasztást tesznek lehetővé, alacsonyabb iszapképződési hajlam mellett.

MB 229.3:
Szigorított, energiatakarékos előírás dízel-, benzines motorokhoz. szintetikus motorolajok, amelyek a 229.1 minőséggel összehasonlítva (az Assyst rendszerrel felszerelt személygépkocsiknál) mintegy 30%-kal hosszabb olajcsere intervallumot tesznek lehetővé.

MB 229.1:
1997. január 1-től életbe lépett dízel-, benzines motorolaj jóváhagyás.

PSA Peugeot-Citroën gyártói jóváhagyások

PSA B71 2312:
2014-ben bevezetett motorolajszabvány, amely alkalmas Euro 6 normát teljesítő dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz (BlueHDi), Start&Stop rendszerrel ellátott, valamint hibrid üzemű motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 elvárásait (üzemanyag-takarékos és csökkentett hamu- és kéntartalmú), illetve további gyári teszteket.


PSA B71 2290:
2009-ben bevezetett motorolajszabvány, amely alkalmas dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz (HDi FAP), valamint Euro 5 motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 elvárásait (üzemanyag-takarékos és csökkentett hamu- és kéntartalmú), illetve további gyári teszteket.


PSA B71 2296:
2009-ben bevezetett motorolajszabvány. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA A3/B4 előírás elvárásait, illetve további gyári teszteket.

Renault gyártói jóváhagyások

Renault RN17

A Renault RN17 a legújabb 5W-30 viszkozitási osztályba tartozó közepes szintű (mid-SAPS) hamu-tartalmú adalékot tartalmazó motorolaj-specifikáció benzines és EURO 6-os dízel Renault, Dacia és Nissan személy- és kis-haszonjárművekhez. A Renault leegyszerűsítette a műszaki adatok listáját azáltal, hogy régebbi specifikációit (RN700 és az RN710) az RN17-re váltotta. A specifikációt közvetlen befecskendezéses turbófeltöltővel szerelt benzinmotorokhoz (TGDI) fejlesztették ki, amelyben van a benzines részecskeszűrő (GPF) is.


Renault RN 0720:
2008-ban bevezetett szabvány, szintetikus alacsony hamu- és kéntartalmú motorolajok a Renault csoport (Renault, Dacia, Nissan) részecskeszűrővel ellátott dízel (dCi FAP) és háromutas katalizátorral szerelt benzines motorokhoz. Alapvetően az ACEA C4 szintjét egészíti ki további elvárásokkal.


Renault RN 0710:
2008-ban bevezetett szabvány, a Renault csoport (Renault, Dacia, Nissan) turbófeltöltős vagy anélküli dízel vagy benzines nem részecskeszűrővel ellátott modelljeihez.
Alapvetően az ACEA A3/B4 szintjét egészíti ki további elvárásokkal.


Renault RN 0700:
2008-ban bevezetett szabvány a a Renault csoport (Renault, Dacia, Nissan) hagyományos konstrukciójú, turbófeltöltő nélküli dízel vagy benzines ellátott modelljeihez.

Volkswagen gyártói jóváhagyások

VW 508.00/509.00:
A Volkswagen csoport legújabb előírása benzines és dízelmotorok számára. 0W-20 viszkozitási osztályba tartozó, üzemanyagtakarékos illetve hosszú csereperiódusra alkalmas motorolaj kategória. Ez specifikáció visszafelé nem kompatibilis a korábbiakkal. Alapvetően az új 2.0 TFSI 140kW és a 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi motorok motorolaja.

VW 504.00/507.00:
2004-ben a VAG csoport (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen) gépkocsijai számára létrehozott szabványok. Hosszú csereperiódusú, üzemanyag-takarékos, csökkentett hamu- és kén tartalmú motorolaj, amely alkalmas az Euro 4 szabványnak megfelelő benzines (VW 504.00) és részecskeszűrővel ellátott dízelmotorokhoz (507.00). Alkalmazható a legtöbb olyan esetekben is, ahol egy korábbi VW szabvány az előírás.

VW 505.01:
Az 1999-től gyártott PdTdi (szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel) motorokhoz alkalmazható, Alkalmazható viszkozitási osztály 5W-40, 2008-tól akár 5W-30 is. Az olajok HTHS értéke min. 3.5 mPas. Az osztály egyéb követelményei megegyeznek az 505.00 osztály követelményeivel. A Volkswagen által gyártott PdTdi rendszerű motorokat Fordokba is szerelték (2009 előtt gyártott Ford Ka TDCi és a 2000 és 2006 között gyártott Ford Galaxy 1.9 TDi), ezekhez a motorokhoz a Ford M2C917-A szabványt írják elő, ami gyakorlatban a VW 505.01 előírásainak felel meg.

VW 502.00/505.00:
Már az 1997 márciusa után gyártott VW csoport beli benzines (502.00) és turbódízel (505.00) motorokhoz is alkalmazható motorolajok osztálya. A szabvány visszafelé kompatibilis, alakalmas a korábbi modellekhez is.

Vásároljon olcsóbban!

Iratkozzon fel az Olajstore Kenőanyag Webáruház hírlevelére…és megajándékozzuk egy 5% kedvezmény értékű kuponkóddal az első vásárlásához!

Várj, kérlek ne menj még!

Iratkozz fel az Olajstore hírlevelére…és megajándékozunk egy 5% kedvezmény értékű kuponkóddal az első vásárláshoz!